\

ביקורת חברת סיעוד | מ.ס.ד שירותי סיעוד

מ.ס.ד

ביקורת על חברת מ.ס.ד שירותי סיעוד | טיפול סיעודי | ביקורת שירותי חברה

טיפול סיעודי – כמה קשה להתמודד עם בן משפחה סיעודי. בשנים האחרונות, ספיר (מחלקת מדיה), החמיצה ימי עבודה רבים. הסיבה? אביה המבוגר, הפך ביום אחד לנדרש טיפול סיעודי. ספיר שלנו החליטה להביא בקצרה את הסיפור שלה וכוללת המלצה על חברת סיעוד שבחרה לבסוף

אבא הפך לסיעודי

שמי ליאת, בת 39, במקור מקריית ביאליק וכיום מתגוררת ביקנעם. נשואה + 3. אני רוצה לשתף אתכם בסיפור שלי מפני שהמצב אותו חוויתי כמעט וסיים את חיי הנישואין שלי. לפני ארבע וחצי שנים, אבי (בן 76) נכנס לניתוח בעקבות פריצת דיסק. בשל דלקת שחווה לאחר הניתוח, לא יכל יותר ליישר את גבו ולאחר כשנה המצב החמיר עוד יותר – ההליכה הייתה משימה קשה מנשוא, אחר כך הגיע בעיה של בריחת שתן, לאחר מכן, בעיות השמנה, סוכר, לחץ דם וכולסטרול. הבעיה התחילה מבחינתנו – אחי ואנוכי כשהחלטנו שאנחנו לוקחים על עצמנו את הטיפול באבא. אולי כדאי לתת עוד טיפה רקע: אבא גידל אותנו לבד משנת 1993- הרגשנו שאנחנו חייבים לו את זה.

הבעיה האמתית בהתמסרות מלאה לטיפול סיעודי שזה פשוט מוציא מהבן אדם הכל. קשה לכתוב את זה ובוודאי הקוראים יחשבו כי מדובר באנשים קרים ומנוכרים – אך לא כך. המצב של אבא המשיך להתדרדר והצורך שלו בתמיכה שלנו הלך וגבר. מבחינתי – את מרבית שעות היום ביליתי בין קפיצה לעבודה, לבין ביתו של אבי. בחלק מהימים אף ישנתי לצידו ולפעמים החמצתי מספר ימי עבודה. את חיי המשפחה שלי הפקדתי בצורה ישירה מבלי לחשוב על ההשלכות בידי בעלי. לאט לאט התחלתי להתמסר יותר לטיפול באבי ולשכוח מהתחייבותי המשפחתיות שלי. זה לא שלא אהבתי, פשוט רמת המחויבות שלי הייתה גבוהה כל כך כלפי אבי. לאחר כשנתיים, בביקור אצל רופא המשפחה בגלל פצע בכתפו של אבי (התברר כפצע לחץ ברמה קלה) – הרופא שאל: "כמה שעות ביום, המטפלת מגיעה". הסברנו לו שאנחנו זאת המטפלת.

רופא המשפחה שמע זאת וישר (יש לומר במעט כעס) דרש מאתנו לקבוע לאבא מטפלת, אפילו למספר שעות ביום. חייבת להודות שמצבינו הכלכלי תודה לאל לא רע. לאבא יש פנסיה גבוהה של משרד הביטחון, קצבת זקנה ועוד מאימא המשיך לקבל את הפנסיה והשארים. מעולם לא חשבנו לפנות לביטוח לאומי לקבלת עזרה. ובכל זאת, כהמלצת הרופא עשינו זאת. שלחנו את הטפסים, עברנו את מבחן התלות, ונקבעה לאבא גמלת סיעוד בשיעור חלקי. פנינו לחברת סיעוד שהמליצו לנו בשם מ.ס.ד שירותי סיעוד. חייבת לציין שמאז התרשמתי ממש לטובה.

מ.ס.ד שירותי סיעוד

מ.ס.ד
מ.ס.ד שירותי סיעוד

דבר ראשון שחשוב לציין לגבי מ.ס.ד הוא היחס החם והאוהב הן למטופל והן לבני המשפחה. מהרגע שהתחלנו את ההתקשרות מולם, קיבלנו יחס חם. לא היו תשובות כמו "אני אקח מספר טלפון ואחזור אליך – בפועל לא תמיד חוזרים" פשוט נתנו שירות אדיב. קבענו פגישת ייעוץ בסניף חיפה. נפגשנו עם עובדת סוציאלית בשם ראדה (קשובה מאוד ואף בקשר רציף איתנו עד היום) וגרונטולוג – רופא קשישים בשם ליאוניד. שניהם קיבלו אותנו בסבר פנים יפות והבינו היכן קיימת הבעיה בדיוק. לאחר מכן שאלו איזה מטפלת היינו מעדיפים? ישראלית/ ממזרח אסיה (שדוברת עברית) או שמא נעדיף ממזרח אירופה (רומניה במקרה של אבא) שתוכל לשוחח איתו את שפתו. בחרנו במטפלת ישראלית תחילה, אך בשלב מאוחר יותר קיבלנו מטפלת פיליפינית שיכלה להיות זמן ממושך יותר במהלך היממה עם אבא.

בזכות העזרה של חברת מסד, הצלחתי לחזור באופן יחסי לחיי. אני יודעת שיש עם אבא מישהי שעוזרת לו בדברים הקטנים. אבא מרוצה מאוד. הדבר החשוב ביותר שמאז שאבא עם מטפלת מקצועית – חלה הטבה מעטה במצבו. אחי ואני מערבים רגשות בכל הנוגע לטיפול – עשינו הרבה ויתורים לאבא שנבעו מרגשי אהבה – מה שדרדר את המצב. המטפלת הצליחה לשקם דברים רבים אצל אבא. הוא הולך הרבה יותר טוב אחרי שנה של שיקום וגם מתפקד באופן מלא עם הידיים.

בגלל הדברים הללו, אני ממליצה על מטפלת סיעודית של חברת הסיעוד מ.ס.ד שירותי סיעוד